Obecnie samochód posiada praktycznie każdy z nas. Jednak często zdarza się, iż przedmiotem zakupu było auto używane, które niestety jest zdecydowanie bardziej awaryjne niż model fabrycznie nowy. Jedną z najbardziej popularnych usterek jest pęknięcie uszczelki pod głowicą. Zatem co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?

Jednym z pierwszych objawów zepsutej uszczelki pod głowicą jest twardnienie węża układ chłodzenia w przypadku gdy silnik jest uruchomiony. Również ubywanie płynu chłodniczego podczas jazdy może wskazywać na tego typu awarię. Z tego powodu jeżeli zauważymy takie symptomy, powinniśmy od razu przystąpić do działania.

Warto wiedzieć, iż obecnie w internecie możemy zakupić różnego rodzaju zestawy, dzięki którym możemy zdiagnozować taki problem. Za około 35 złotych można kupić zestaw marki Shapra. Jest to plastikowa rurka w kształcie stożka zakończona gumą wraz z płynem, dzięki którym możemy zbadać usterkę. To właśnie tego typu płyn zmienia kolor w przypadku gdy w układzie chłodzenia znajdowałby się dwutlenek węgla. Jest to doskonały produkt, który nie kosztuje zbyt wiele, a może nam bardzo pomóc.

Jeżeli te wszystkie testy wykażą, iż uszczelka jest uszkodzona i do układu chłodniczego dostają się spaliny, powinniśmy ją wymienić. Jednak warto pamiętać, iż często w tym przypadku do wymiany jest nie tylko uszczelka. Warto sprawdzić między innymi szczelność głowicy. Podczas przeprowadzania tego typu prac sprawdza się między innymi szczelność kanałów wodnych, jak również często wymienia się prowadnice zaworowe. Nie powinniśmy zapominać także o tym, że obrabia się bardzo często zawory oraz gniazda. W końcowym etapie fragment, gdzie głowica bezpośrednio styka się z uszczelką musi być odpowiednio wyszlifowany. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że nawet niewielkie deformacje mogą powodować nieszczelności. Jeżeli takie prace zostaną wykonane, można przystąpić do założenia uszczelki.

Obecnie awaria uszczelki pod głowicą to bardzo częsty problem. Jednak warto pamiętać, iż diagnostyka takiego uszkodzenia nie jest wcale taka trudna. Również jego naprawa za pomocą zestawu marki Shapra nie jest trudna.

Tester szczelności uszczelki głowicy marki Shapra jest do kupienia TUTAJ.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here