Nieoczekiwana awaria auta na drodze to sytuacja przede wszystkim stresująca, niemniej niekiedy, o czym warto pamiętać, również bardzo niebezpieczna. Dlatego właśnie, jeśli auto nagle odmówi nam posłuszeństwa, musimy jak najszybciej podjąć odpowiednie kroki, dzięki którym problem zostanie rozwiązany. Pytanie, jakie stawia sobie w takiej sytuacji każdy kierowca, dotyczy jednak tego, co konkretnie robić, a dokładniej rzecz ujmując – do kogo zwrócić się o pomoc. Staje więc w obliczu wyboru między wezwaniem lawety a wezwaniem mobilnego mechanika samochodowego.

Mobilny mechanik samochodowy

            Na samym początku warto powiedzieć, czym dokładnie zajmuje się mobilny mechanik. Tak więc, mobilny mechanik samochodowy to specjalista, który, w celu naprawienia danej usterki czy awarii, przyjeżdża w wyznaczone przez klienta miejsce, zamiast czekać na niego w stacjonarnym warsztacie. Mobilni mechanicy samochodowi są zatem wzywani zarówno do niespodziewanych awarii auta na drodze, jak również pod dom klienta lub pod biuro, w którym klient pracuje. Zakres usług mobilnego auto serwisu jest tak naprawdę bardzo zbliżony do tego oferowanego przez mechaników z tradycyjnych warsztatów. Jak to możliwe? Samochody, którymi poruszają się mobilni mechanicy, są doskonale wyposażone, dzięki czemu są oni w stanie naprawiać nawet bardzo poważne usterki w każdym miejscu. Warto również zaznaczyć, że usługi mobilnego warsztatu świadczone są w większych miastach przez całą dobę, dzięki czemu kierowcy mogą liczyć na pomoc niezależnie od pory dnia. 

Holowanie czy mobilny mechanik samochodowy?

            Holowanie to usługa dość kosztowna – pamiętajmy, że jeśli zamówimy lawetę, która będzie miała przetransportować nasz samochód do stacjonarnego warsztatu, zapłacimy za każdy przejechany przez nią kilometr, co oczywiście nie zwolni nas z konieczności poniesienia kosztów dokonanej w serwisie naprawy. Tak więc dużo lepszym rozwiązaniem zdaje się tu być wezwanie na pomoc mobilnego mechanika samochodowego. Ten, po przyjeździe, szybko dokona oceny sytuacji, wyceni naprawę i zajmie się nią na miejscu, tj. właśnie tam, gdzie auto uległo awarii. Wybór takiego rozwiązania pozwala niekiedy na znaczące ograniczenie kosztów związanych z naprawą oraz oszczędność czasu.

            Z drugiej jednak strony nie można zapominać, że w niektórych przypadkach holowanie będzie po prostu konieczne (np. po kolizji). Mobilni mechanicy są w stanie osuszać bak, otwierać czy awaryjnie odpalać samochody, wymieniać akumulatory, rozruszniki, alternatory czy paski klinowe etc., niemniej w wybranych przypadkach nie uda im się przywrócić samochodu do pożądanego stanu. Stąd właśnie, wybierając, do kogo zadzwonić w przypadku awarii, należy wziąć pod uwagę przyczynę problemów. A co jeśli jej nie znamy? Kamil Sieradzki, mechanik z mobilnego warsztatu samochodowego i pomocy drogowej Besthol, wyjaśnia: „Jeśli nie znamy przyczyny awarii, najsensowniejszym rozwiązaniem jest wezwanie na miejsce firmy, która oferuje tak usługi z zakresu mobilnej mechaniki i elektryki samochodowej, jak i pomocy drogowej oraz auto holowania. Dzięki temu, jeśli naprawę będzie można zrealizować na miejscu, nie zapłacimy za holowanie, a jeśli okaże się, że jednak nie jest to możliwe, ominie nas konieczność wzywania na miejsce zdarzenia kolejnych specjalistów. Firmy oferujące tak szeroki wachlarz usług będą w stanie przeprowadzić telefoniczny wywiad z kierowcą, oszacować wielkość usterki i przygotować odpowiednie wyposażenie, dzięki któremu awaria zostanie usunięta na miejscu zdarzenia.”

[Głosów:3    Średnia:4.7/5]