Pasy do mocowania ładunku są niezwykle istotną sprawą w przypadku każdego – zarówno większego, jak i mniejszego – transportu. Są niczym trzecia ręka każdego kierowcy tira czy właściciela firmy spedycyjnej. Dlaczego są one tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że pozwalają na bezpieczne podróżowanie i przewożenie wielkogabarytowych ładunków ale także tych mniejszych.

Wybierając pasy mocujące należy zwrócić uwagę na kolor etykiety. Od niego zależy to, ile dany pas wytrzyma bądź z jakim gatunkiem towaru może mieć styczność. Rozwijając ten wątek można wyróżnić:

1) niebieski – oznacza, że pas został wykonany z poliestru (PES), jest odpowiedni do przewozu w temperaturach od -40°C do +100°C. Pas ten jest odporny na działanie kwasów mineralnych ale nie na działanie ługów – wodnych roztworów zasad nieorganicznych;

2) zielony – oznacza, że pas został wykonany z poliamidu (PA), można go stosować w zakresie temperatur od -40°C do +100°C. W przeciwieństwie do pasa niebieskiego, ten jest odporny na działanie ługów ale nie na działanie kwasów mineralnych;

3) brązowy – oznacza, że pas został wykonany z polipropylenu (PP), można go stosować w temperaturach z przedziału od -40°C do +80°C. Pas jest w niewielkim stopniu podatny na działanie zarówno kwasów jak i ługów.

Przy wyborze pasa można również sugerować się kolorem samego paska mocującego. Przykładowo pas o szerokości 25mm i w kolorze pomarańczowym będzie idealny do zabezpieczenia ładunku o masie do 0,7t. Ten w kolorze zielonym i o szerokości 35mm – nadaje się do zamocowania towaru o masie do 1,8t. Natomiast pas dwuczęściowy, czerwony i o szerokości 50mm będzie w stanie zabezpieczyć ładunek o masie nawet 5t. Zatem wybór pasa mocującego uzależniony jest od rodzaju przewożonego towaru oraz jego masy.

Paski transportowe są dostępne na stronie www.twojepasy.pl, gdzie każdy jest szczegółowo opisany. Można wybrać ten pas, który najbardziej spełni oczekiwania przewoźnika. Trzeba być jednak konsekwentnym i zakupić taki pas transportowy, który faktycznie uchroni ładunek przed zniszczeniem, obluzowaniem czy wypadnięciem podczas jazdy. Niestety – najtańszy, cienki pasek nie zabezpieczy ładunku o masie przekraczającej 5t.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here