Renowacja zabytkowego Volkswagena Garbusa

Układ hamulcowy w samochodzie odgrywa szczególnie ważną rolę. Jego prawidłowe funkcjonowanie ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo osób biorących udział w ruchu drogowym. Jednym z newralgicznych elementów układu hamulcowego jest pompa hamulcowa. Podczas renowacji naszego zabytkowego auta, którym będziemy chcieli się poruszać, powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby działała ona bez zastrzeżeń.

Pompa hamulcowa – do czego służy?

Ten istotny element układu hamulcowego znajdziemy za wzmacniaczem siły hamowania. Pompa hamulcowa składa się z otworu, pierścieni uszczelniających, zaworu centralnego, tłoka z popychaczem, tłoka pośredniego, dopływu ze zbiornika płynu hamulcowego, przestrzeni tłocznej i oczywiście całej obudowy pompy. Jej działanie jest bezpośrednio związane oczywiście z płynem hamulcowym. Pojemnik z nim znajduje się bezpośrednio na pompie, skąd też jest on do niej pobierany, gdzie następnie przy pomocy tłoczków wytwarzane jest odpowiednie ciśnienie płynu. Dostaje się on w dalszej kolejności do zacisków i cylinderków hamulcowych. Zadanie zostaje spełnione – hamulce kół uruchamiają się.

Pompa hamulcowa do Garbusa – kupić nową, czy naprawić starą?

Na niektórych rzeczach po prostu nie powinno się oszczędzać i bez wątpienia kluczowe elementy układu hamulcowego należą do takich właśnie rzeczy. Wiele osób, które odnawiają stary samochód, mogą przerazić się ceną poszczególnych elementów, takich ja właśnie pompa hamulcowa. Nie mniej, nie zawsze jest możliwość naprawy oryginalnej części. Ponadto, w wielu przypadkach po prostu nie warto jest ryzykować naprawą, która się nie powiedzie, o czym przekonamy się dopiero na drodze. Co zatem może być nie tak z naszą pompą?

Pompa hamulcowa może przestać być tak szczelna, jak powinna. Jak łatwo sobie wyobrazić, w konsekwencji wyciekać będzie płyn hamulcowy. Jest to bardzo niebezpieczna sytuacja, ponieważ powoduje ona to, że hamulce są mniej skuteczne. Dlatego też w wielu przypadkach jedynym słusznym rozwiązaniem jest zainwestowanie w całkiem nową pompę. Zaoszczędzi nam to sporo czasu oraz będziemy mieli pewność, że hamulce nas nie zawiodą.

Wymiana przewodów hamulcowych

Jeśli renowujemy starego Garbusa, to musimy pamiętać o wielu różnych rzeczach, które wymagają naprawy lub wymiany. W układzie hamulcowym może być to wymiana przewodów hamulcowych. Dzielimy je na:

  • sztywne przewody hamulcowe – dzięki nim pompa hamulcowa łączy się z przewodami miękkimi, transportują one płyn hamulcowy,
  • giętkie przewody hamulcowe – transportują płyn hamulcowy do zacisków hamulcowych.

Przewody wyniku eksploatacji zużywają się oraz z czasem rdzewieją. Jest to natomiast taki element całego układu hamulcowego, który tak jak i pompa hamulcowa powinien być niezawodny. Zawsze podczas renowacji auta, powinniśmy pamiętać, że wymiana czy naprawa niektórych jego elementów bez wątpienia powinna zostać przekazana fachowcom. Jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy i umiejętności, to nawet wymiana przewodu hamulcowego może zostać wykonana nieumiejętnie i powodować ogromne niebezpieczeństwo na drodze.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here