Często potrzebując auta oraz operując ograniczonymi środkami pieniężnymi decydujemy się na kupno auta używanego. Czy warto wśród takich aut w ogóle rozważać możliwość kupna samochodu poflotowego?

Samochody poleasingowe z Polski.

Rodzime auta poleasingowe prezentują się pięknie, ale tylko na papierze. Są to samochody w przedziale od 3 do 5 lat, z w pełni udokumentowanym przebiegiem, a także dokładnie prowadzoną książkę serwisową – więcej http://auto-online.pl/poradnik-leasingowy/qcdv/czy-warto-kupowac-samochody-poflotowe.html. Niezwykle atrakcyjna jest również cena takiego samochodu. Jednak tutaj zalety się już kończą i zaczynają się wady. Często te samochody są tak naprawdę zaniedbane, mocno zużyte, użytkowane bez koniecznych czynności eksploatacyjnych. Kupno poleasingowego samochodu z Polski Wydaje się więc sporym ryzykiem. Jak natomiast wygląda sprawa za granicą. Czy warto rozglądać się z takimi samochodami i sprowadzić je zza Odry?

Samochody z Niemczech.

Podobnie jak i w Polsce, tak i na zachodzie, głównie w Niemczech, firmy nie mają pomysłu ani potrzeby, by dalej korzystać z aut flotowych po spłacie leasingu. Z tego też powodu w momencie, kiedy samochody tracą swoją przydatność, firma postanawia się ich pozbyć, a te lądują w rękach niemieckich lub polskich handlarzy. Dla nich jest to niezwykle smakowity oraz opłacalny kąsek.

Poleasingowe auta w Niemczech to głównie modele z lat 2010-2012, natomiast ich przebieg znajduje się w przedziale od 80 do 150 tys. km. W większości są to auta niezwykle zadbane oraz prezentujące się świetnie, jednak trochę za drogie na polskie portfele. Tańsze egzemplarze również mają całkiem przyjazne przebiegi. W Polsce i w Niemczech każdy samochód poleasingowy jest badany przez niezależnego rzeczoznawcę, co pozwala mieć pewność, że będziemy uczestniczyć w uczciwej transakcji.

Które lepsze?

W Polsce często firmy posiadają własne place, na których znajdują się auta poleasingowe lub powindykacyjne. Takie samochody mają dokładnie rozpisaną historię użytkowania, Często poprzedni właściciel musiał się z nimi pożegnać z powodu niezapłaconej raty. Często jest to także okazja zakupu samochodu w bardzo okazyjnej cenie.

Samochody służbowe w Niemczech mają znacznie niższe przebiegi i są bardziej zadbane, z pewnością z powodu dróg lepszej jakości, jednak są trochę za drogie, aby sprowadzać je do Polski. Kupno samochodu służbowego w Polsce wiąże się z większym przebiegiem oraz gorszym stanem technicznym, jednak na osłodę nie zapłacimy opłat importowych, a także znacznie uproszczona będzie procedura odliczenia VATu. Zarówno samochody poleasingowe w Niemczech, jak i w Polsce charakteryzują się różnym stanem technicznym i często potrzebna jest odrobina szczęścia, aby trafić na zadbany model.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here