Suzuki Swift Sport Hybrid

Samochody miejskie raczej nie kojarzą się ze sportowymi osiągami. Jednak w historii motoryzacji mieliśmy kilka przykładów przeczących stereotypowemu myśleniu o autach klasy B. To m.in. Renault Clio Williams, Abarth Punto czy wreszcie Suzuki Swift Sport. Japoński pomysł na sportowego mieszczucha najlepiej zniósł próbę czasu i dziś w salonach wciąż można zamawiać najnowszą odsłonę tego modelu, czyli Suzuki Swift Sport Hybrid. Czy warto? Zdecydowanie tak, a najważniejsze argumenty znajdziesz w naszym artykule.

Wygląda obłędnie

Choć konstrukcja nadwozia Suzuki Swift Sport Hybrid jest dokładnie taka sama, jak w przypadku „cywilnej” wersji, to znajdziemy tutaj kilka stylistycznych smaczków podkreślających sportowy charakter modelu. Przede wszystkim uwagę przykuwa potężny dyfuzor na tylnym zderzaku, spod którego dumnie wystaje podwójna końcówka wydechu. Imponująco prezentują się duże obręcze kół ze stopów lekkich.

Suzuki Swift Sport Hybrid można oczywiście zamówić w charakterystycznym dla tego modelu podwójnym malowaniu, gdzie dach ma inny kolor niż reszta karoserii. Samochód robi bardzo dobre wrażenie, ma zwarte nadwozie, a w środku zaskakuje (na plus) ilością miejsca. Sportową wersję od standardowego Swifta odróżniają m.in. półkubełkowe fotele, które naprawdę przydają się podczas dynamicznego pokonywania zakrętów – do czego prowokuje układ napędowy i kierowniczy.

Prowadzi się jak po sznurku

Zanim przejdziemy do silnika, to musimy poświęcić kilka słów właściwościom jezdnym tego modelu. Inżynierowie Suzuki osiągnęli pod tym względem poziom niemal mistrzowski. Swift ma niesamowicie reaktywny, a przy tym precyzyjny układ kierowniczy, który natychmiast wykonuje polecenia kierowcy, zapewniając przy tym poczucie pełnej kontroli nad wydarzeniami na drodze. Układ jezdny został skonfigurowany w taki sposób, że auto sprawia wrażenie przyklejonego do asfaltu. Jazda tym samochodem to czysta przyjemność.

Sportowe osiągi na zawołanie

Powiedzieć o tym samochodzie, że jest dynamiczny, to eufemizm. Suzuki Swift Sport Hybrid to bardzo szybki wóz, za co odpowiada dobrze znana jednostka napędowa 1.4 BOOSTERJET o mocy 129 KM. Silnik benzynowy współpracuje z generatorem elektrycznym w układzie mild hybrid, czyli tzw. „miękkiej hybrydy”. Zadaniem generatora jest wspieranie jednostki spalinowej w kluczowych momentach, czyli m.in. podczas przyspieszania, co zwiększa wydajność całego układu.

Swift w wersji sportowej imponuje osiągami. Sprint od 0 do 100 km/h trwa tylko 9,1 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Świetne wrażenia z jazdy są zasługą wysokiego momentu obrotowego wynoszącego aż 235 Nm, co przydaje się zwłaszcza podczas wyprzedzania w trasie.

Chcesz sprawdzić, jak Suzuki Swift Sport Hybrid sprawuje się na drodze? Masz taką możliwość dzięki jeździe testowej, na którą umówisz się w jednym z salonów autoryzowanego dealera marki – MM Cars Suzuki w Katowicach, Zabrzu, Lubinie oraz Warszawie. Dogodny termin zarezerwuj online lub telefonicznie. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here