auto
fot. pixabay.com

Statystycznie większość osób w naszym kraju posiada minimum jeden samochód. Średnia ta znacząco zmieniła się od początku lat dziewięćdziesiątych kiedy to nasz krajowy rynek otworzył się na import używanych samochodów z zachodu. Przed tą wielką rewolucją nasze polskie drogi świeciły pustkami.

Zobacz też: http://www.beyouty.pl/jak-wyrejestrowac-auto/

Wygranym był ten, kto otrzymał bon na tak zwanego malucha, czyli fiata 125p lub na poloneza. Szczęśliwców takich nie było zbyt wiele, otrzymanie przydziału na samochód graniczyło z cudem, szczególnie jeżeli nie miało się znajomości w pewnych kręgach władzy, dodatkowo często również cena takiego samochodu była zaporowa. Większość Polaków, którzy zarabiali ówczesną średnią krajową mogła pomarzyć tylko o własnych czterech kółkach.

Własny samochód i długa droga do marzeń 

Po wspominanym wcześniej przełomie w latach dziewięćdziesiątych, zaczęliśmy szybko nadrabiać nasze motoryzacyjne zaległości. Na nowy samochód nadal nie było nas stać ale używane auta stały się bardziej realne. Wybór jaki się pojawił był spory a i ceny pozwalały na zakup nawet mniej zamożnym rodakom. Tak więc po długich latach przeglądania niemieckich katalogów samochodowych, mogliśmy sobie pozwolić na pierwsze, własne fordy escorty, volswageny golfy pierwszej edycji, ople corsy i inne cuda  zachodniej cywilizacji. 

Od przybytku głowa boli

Każdy kolejny rok przynosił wzrost importów samochodów używanych, popyt był ogromny. Większość z nas nadal nie miała swojego samochodu, a niektórzy zachęceni otwartością rynku i przystępnymi cenami zaczęli już myśleć o kolejnym wozie. 

Tym sposobem w przeciągu kilku/kilkunastu lat staliśmy się krajem skupującym złom motoryzacyjny. Generalnie im taniej tym lepiej, często jednak już po zakupie samochodu, po którym „niemiec płakał jak sprzedawał” okazywało się, że wymarzone cacko to niestety złom bez wartości. 

Szybko wyrejestrować

Auto, które nie nadaje się zbytnio do naprawy generuje tylko koszty związane  z ubezpieczeniem etc. Tak więc  najwłaściwiej jest uzyskać potwierdzenie wyrejestrowania wozu w urzędzie. Najpierw musimy udać się do punktu kasacji pojazdów, gdzie po pozostawieniu naszego wozu otrzymamy stosowany dokument poświadczający, że auto zostanie zezłomowane. Z takim poświadczeniem udajemy  się następnie  do okienka w wydziale komunikacji, po dokonaniu wymaganych formalności w krótkim czasie otrzymamy zaświadczenie, z którym powinniśmy się zgłosić  do firmy, gdzie mieliśmy ubezpieczony samochód. I to właściwej koniec formalności jakie przed nami stoją. Powodzenia.

Przeczytaj tez: http://www.check-it.pl/jak-zgrac-pliki-na-plyte-cd/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here