Wybór samochodu firmowego - najważniejsze elementy

Zakupy aut przez przedsiębiorstwa stanowią zdecydowanie największą część rynku polskiego rynku motoryzacyjnego. Jak podjąć odpowiednią decyzję, gdy szukamy samochodów dla naszych pracowników?

Wybierając auta dla firm, musimy przede wszystkim mieć na uwadze to, jakiego rodzaju przedsiębiorstwo prowadzimy oraz komu chcemy zapewnić pojazdy służbowe. Zupełnie inne wymagania względem samochodu będzie miał kurier, inne przedstawiciel handlowy, a jeszcze inne dyrektor regionalnego oddziału naszej spółki. To wszystko sprawia, że zanim zdecydujemy się na określone auta, musimy przeanalizować potrzeby osób, które będą się nimi poruszać. W dalszej kolejności powinniśmy zająć się TCO: za tym skrótem kryje się Total Cost of Ownership, czyli całkowity koszt posiadania auta.

Wybór samochodu wyłącznie na podstawie jego ceny salonowej może nam się odbić czkawką – dobrze jest zawczasu uwzględnić wszelkie koszty związane z użytkowaniem i serwisowaniem wozu. Kolejnym elementem ważnym w rozważaniach przedzakupowych jest kwestia orientacyjnej liczby lat używania auta, a co za tym idzie, ceny, za jaką będziemy mogli je później odsprzedać. Średnim czasem, po którym samochody firmowe trafiają na rynek wtórny, jest okres trzech lat. Oczywiście, nie należy przyjmować tego jako wyznacznik, w którym momencie nasza firma powinna wymienić swoją flotę samochodową.

Warto jednak mieć na uwadze czas użytkowania pojazdu przez naszych pracowników oraz ewentualną kwotę odsprzedaży, która będzie uzależniona od tego, w jakim stanie będzie się znajdować określony wóz. Auta dla firm powszechnie uznaje się bowiem – niezależnie od branży – za swoiste woły robocze. Samochody dostawcze z natury są użytkowane w bardzo wymagający sposób, ale również auta osobowe bywają traktowane przez kierowców niezbyt delikatnie. Przy tego typu sytuacjach musimy przy analizie kosztów uwzględnić kwoty wydane na przeglądy pojazdów, naprawy w przypadku usterek lub wypadków, a także naturalne zużycie niektórych elementów. Oferowana przez producenta gwarancja także jest elementem, który należy wziąć pod uwagę podczas porównywania różnych ofert. Niekiedy marki oferują klientom pakiety serwisowe, które są niezwykle korzystnym cenowo rozwiązaniem.

Gdy kupujemy auta dla firm, często możemy liczyć się ze specjalnymi ofertami, które są kierowane do właścicieli przedsiębiorstw. Przeanalizujmy je dokładnie, aby znaleźć takie rozwiązanie, które będzie najbardziej odpowiadać potrzebom naszej firmy. To do nas należy ostateczna decyzja, czy wybieramy kupno samochodów za gotówkę, decydujemy się na raty, czy może najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie leasing określonych pojazdów.

Niezależnie od tego, na co się zdecydujemy, pamiętajmy o tym, aby sprawdzić pod każdym względem oferty różnych producentów. Tak jak wspomnieliśmy na samym początku, nie warto patrzeć wyłącznie na cenę określonego modelu, ponieważ na koszty używania samochodu składają się różnorakie czynniki. Wnikliwa analiza tych elementów pozwoli nam na oszczędność pieniędzy bez oszczędzania na jakości wybranych pojazdów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here